“Springer du?”, spurgte fotografen

Jeg fik taget nye portrætfotos i går. I ikke særligt farverigt tøj men til gengæld i spøjse stillinger af en lidt særlig fotograf.

“Springer du?” lagde han ud med at spørge. “Springer?”,  gentog jeg lettere overrasket. Han pegede på et billede bag mig, hvor et par hang i luften og grinede. “Ja, det er blandt andet derfor mange kommer til mig”. Jeg måtte skuffe ham, tror jeg, ved at fortælle, at mit knæ lige for tiden vist ikke var til spring.

Han viste mig så en hel del af hans andre portrætter, som alle var skæve og anderledes. Det kan jeg faktisk godt lide. Men det var bare ikke lige det, jeg havde i tankerne til mig selv. Jeg mener, det er måske meget sjovt at posere krølet sammen som en kugle, med fingeren i næsen eller i spring, hvis du er slangemenneske, 5 årig dreng eller et par på sjov. Men det var jeg ikke.

Der blev dog bøjet nogle ender og indgået nogle kompromiser. “Når man poserer på maven, får man sådan en smuk lang hals”, sagde han. Ja, og meget synlig kavalergang, tænkte jeg, da jeg efterfølgende så billederne.

Flot lang hals ja og censureret kavalergang

Ikke at han var anstødende eller noget, men det var måske ikke lige det, jeg havde lyst til at vise læsere af min kommende e-bog, som jeg havde tiltænkt et af de nye billeder.

Nuvel, der er flere gode billeder blandt de 40, han tog. Og det var gratis, da jeg havde vundet fotosessionen. Så ingen brok, ligesom ingen spring.

6 thoughts on ““Springer du?”, spurgte fotografen

  1. Åh, jeg synes altså, han lyder træls … det kan virkelig være svært at finde fotografer, der ved, hvad man taler om, når man efterspørger indbydende business fotos af den slags, hvor man både ser intelligent og godt ud … jeg havde 400 billeder i forskellige outfits, da jeg skulle være 1 styk til min egen firmahjemmeside.

    • Ja, det er helt klart en øvelse men også en oplevelse. Så har jeg da prøvet spring-fotografer med! Jeg tror der er det ene, jeg gik efter. Resten bliver så mest til sjov.

  2. Hej .. ved ikke hvordan jeg falt over dine side.. men så læst jeg videre .. Jeg har selv boet i BRX den gang for mange år siden.. de bedst af mit liv… Men men .. det var ikke det jeg vil kommentere .. Jeg vil høre om den fotograf som tog din billeder har et navn / hjemmeside .. det lyder lidt vild med “springet” 🙂 Men ku godt tænke mig at se lidt 🙂

    Mvh

    Nathalie

Leave a Reply

