Åh, København på cykel

For et stykke tid siden skrev Nina fra Rue des Paquis om, hvordan f.eks. en video om at cykle i København kunne give hende hjemve. Ditto her.

I går sendte en ven i Paris mig så denne artikel af Yann Arthus-Bertrand. Ham fotografen med de imponerede billeder af jorden set fra oven

Og også ham bag filmen HOME om jordens snarlige? forfald.

Artiklen lovpriser danskerne og deres brug af cyklen i København. Hvis du ikke forstår fransk, så klik ned til videoen og få en lille bid af det danske cykelliv, kommenteret af danskere på engelsk.

Åh, det trykker altså lige lidt for hjemvésbrystet OG får mig til at tænke på i tirsdags, hvor busser, toge og metroer strejkede. Der sad jeg nemlig godt og grundigt fast i trafikken efter min fotosession. Hvem der bare havde haft sin cykel der!

Får dog lige et stik af glæde over, at jeg om 14 dage cykler rundt i København. Juhu!!

6 thoughts on “Åh, København på cykel

  1. Læser nu dit indlæg efter at have læst og svaret på din kommentar hos mig, meget pudsigt. God cykeltur i København, er næsten ikke misundelig. På cykel i Bruxelles er bare ikke helt det samme.

    • Nej, cykleriet hernede har langt igen. Og så er det endda sådan et cykelentusiatisk land, når vi taler professional cykling. De kan da ikke have fået det ind med modermælken som os. Eller har de mon gemt alle de skønne cykelstier i Flanderen – ja altså Bruxelles undtaget??

  2. Skøn lille film, som viser København i sommertøj. Helt så dejligt er her ikke lige nu, hvor vi har stiv iskold østenvind og -3 grader. Men, i modsætning til resten af landet, har vi tørre, fine veje, dagen er tiltaget med 2½ time og det er lyst nu, når man skal hjem fra arbejde. Så bare glæd dig til cykelturene 🙂

  3. Jaa cykel og luft til kinderne holder! Man tager det helt for givet her i lille Dk.
    Jeg glæder mig også til at lufte cyklen igen, den har lige været på sne/is-pause 🙂

    • Ja, jeg kan forstå, at I har haft sne og kulde. Håber på, at der blæser lidt lunere vinde ind over det lille land i næste uge.

Leave a Reply

