Breaking news i andedammen

At der netop er blevet skrevet kirkehistorie i Bruxelles, er muligvis forbigået nogen. Det er godt nok breakning news – i hvert fald her i den lokale andedam – men da den er ikke så stor (altså andedammen), er du måske ikke informeret. Den danske kirke i Bruxelles har endelig fået sin helt egen kirke.

Det er faktisk stort, når man tænker på, hvor mange år, der er blevet arbejdet på det. Men der mangler stadig penge til lidt af hvert, så a propos mit tidligere indlæg, skal I være mere end velkomne til at give et bidrag. Eller til at komme med ideer til, hvem der måske kunne være interesserede i at give et sponsorat. Vi er åbne for det hele.

Du kan læse mere om den store nyhed lige her.

God weekend!

6 thoughts on “Breaking news i andedammen

  1. Dejligt! Og den er jo oven i købet inde i byen – ikke langt fra mig – det vil sige, at jeg rent faktisk vil komme der nu!

    I øvrigt tænkte jeg på dig og kirken – jeg vil skille mig af med en del danske bøger, og tænkte at kirken måske ville have dem? De kan jo ikke afleveres hos OXFAM på dansk – og jeg bryder mig ikke om at smide bøger ud!

    • Ja, det bliver lidt mere bøvlet for mig at komme dertil. Men mon ikke goderne opvejer ulemplerne :-). Kirken vil helt sikkert gerne have dine bøger. Op til Skt Hans plejer der er være efterspørgsel, for der er der jo som regel bogmarked i kælderen. Lad mig lige forhøre mig og finde ud af, hvad du kan gøre med dem. Går ud fra det gerne først må være efter Senegal! Kh Louise

    • Hvis jeg lige må blande mig, så er jeg medlem af biblioteksudvalget i Den Danske Klub (som jo bruger kirkens lokaler), og vi vil meget gerne have bogdonationer netop til Skt Hans bogmarkedet, som Louise nævner. Så du er velkommen til at komme forbi med dem, når du har tid. Skønt – jeg bryder mig nemlig heller ikke om at smide bøger ud!

  2. Tillykke med jeres kirke. Det er da fantastisk. Det er på en eller anden måde af særlig betydning, at kunne besøge en kirke, når man bor laaaaaaaangt hjemmefra!
    Louise tak for din blog award. Du kan læse lidt om dig selv, hos mig idag 🙂

Leave a Reply

