Dagens quick fix: Taknemmelighed

Om en time, skal jeg igen coaches i passionsprocessen. Den proces, som jeg er ved at uddanne mig i og som jeg også coacher andre prøve-klienter i.

Det er dejligt at få lov at gå i proces selv. At være den der mærker efter svar og indsigter. Men det er også en udfordring at turde blive stille og lytte oprigtigt efter.

I den forgangne uge har jeg blandt andet arbejdet med taknemmelighed. Et effektivt middel mod bitterhed eller ærgelse. Følelser der ofte går forud for beslutningen om at ville finde sin passion. Og derfor et uundgåeligt emne i den her passionsproces.

Omend jeg ikke føler mig særlig bitter eller ærgelig, så er taknemmelighedsøvelserne altså virkelig gode. Som da jeg i aftes havde sendt mine hjemmeopgaver til min coach og blandt andet havde skrevet, at jeg var dybt taknemmelig over at have fået de dejligste børn, at være elsket af min mand og have et godt helbred (overhørte lige mit dårlige knæs knirken der), ja så var jeg simplethen så glad, da jeg gik i seng.

Der skal nogen gange ikke så meget til. Så jeg vil helt klart anbefale dig det. Skriv en liste, så lang du orker over alle de ting, du er taknemmelig over. Det føles SÅ godt.

God onsdag!

4 thoughts on “Dagens quick fix: Taknemmelighed

  1. Herligt. Ja det er da et quick fix af den sunde slags 🙂
    Slet ikke nødvendigt at spejde så langt efter det gode, det er jo lige foran os! 🙂

    I dag havde jeg fornøjelsen af en gruppe børn – og vi lavede taknemmeligheds-træer sammen, med ord og små tegninger for alt det, vi hver især er taknemmelige for.

    Mange hilsner Britt, som får lyst til lakrids, hver gang jeg er på dit site.. det er jeg også taknemmelig for 😉

  2. Kanon at lave det med børn. Hvordan mon de træer så ud?? Det kunne jeg da tænke mig at lave med mine unger også.
    Lyst til lakrids – det er ikke den værreste 🙂

  3. Helt enkelt 🙂 En tegning med et stort træ, hvorpå man så kronen fx kan tegne/ og skrive alt det, man er taknemmelig for.

    Vi har før lavet et stort træ, bygget af karton osv til at hænge op på en væg, og så lavet fælles taknemmeligheds-tanker med små sedler/bønner herpå.

    Børnenes og min “liste” var ret ens – de simple og gode ting i livet 🙂
    God weekend,
    Kh Britt

Leave a Reply

