En vellykket reste-krydsning

Jeg har et princip og en kæphest, som pt er meget i vælten: Brug det, du har!

Om vi taler boligindretning eller madopskrifter, så er det for tiden IN ikke at lade noget gå til spilde.

Jeg ved ikke, om det er genbrugsfeber eller krise-efterdønninger, der gør, at mange blade bugner med: “Skab dig et charmerende genbrugshjem” , “Tøm-køleskabet-minestrone” eller den lidt anderledes men trendy: “Sådan bruger du dine madrester”.

Jeg tyr særligt til den sidste. Dem, der kender mig, ved at sådan har jeg altid været (læs: jeg er altså ikke bare med på moden :-)). Ja, jeg sætter endda en ære i at lave et både sundt, smukt og billigt måltid ud af rester, der normalt ender i skraldespanden.

Som f.eks. dagens frokost, der blev til en variation af brændende kærlighed og et stykke klassisk smørrebrød med kartofler.

2 skiver ristede (gammelt) brød, en rest kartoffel/sellerimos, hakket persille og ristede løg.  

Mums! Det behagede både min gane og mit øje.

3 thoughts on “En vellykket reste-krydsning

  1. Årgh, det ser lækkert ud. Jeg smider helt klart for meget mad ud..burde lave noget mere”hvad køleskabet har” mad..god inspiration!

Leave a Reply

