Prinsessen holder fridag

Selvom jeg ikke betragter mig selv som prinsesse, så er det altså mig der har holdt fri i dag. Overskriften og titlen på en romantisk gammel film, talte bare til mig.

Jeg har holdt fri fra pligter, fordi min passionsprocess krævede det. Hold dig en “Lystens dag”, lød opfordringen. Og den var jeg ikke længe om at tage til mig.

Så i dag ml. 9 og 15 har jeg lavet det, jeg havde lyst til. Beklædt gamle, rustne dåser med pænt papir for eksemple:

Lavet lomsterdekorationer (selvfølgelige) af de yndigste lyselilla roser, jeg købte og forsytia, perlehyancinter og æblegrene fra haven:

Spist lækker sushi på smukke Elements tallerkner. Det smager det altså bare bedre af:

Og ikke mindst kreeret min passionsvæg, som også er en del af mit passionshjemmearbejde. Det er et stykke karton beklistret med udklig, citater og billeder, som taler til mig og mine passioner på den ene eller anden måde.

I får altså ikke det hele at se endnu, for tænk hvis jeg efter processen har fundet ud af noget helt andet, end der jeg er lige nu! Jeg kan dog afsløre, at følgende billede af en passioneret 13-årig pianist er at finde på det:

Ja, det er vitterligt mig og jeg elskede at spille klaver som barn. Det gør jeg forøvrigt stadig.

Jeg ønsker jer alle en fantastisk passioneret weekend!

4 thoughts on “Prinsessen holder fridag

  1. Tænk, hvor det lyder som en vidunderlig dag! Og hvor burde man unde sig selv mange flere af den slags…. Apropos blomster og grene fra haven, så har vi – IGEN – haft sne, isslag og frossen jord i Københavnsområdet, så det er svært at grave noget som helst op. Men måske jeg skulle lade mig inspirere af dig og klippe nogle forsythia-grene af og sætte dem til blomstring i den varme stue…

    Tak for passions-inspiration – håber vi får lov at se væggen en dag…

    • Det var så lidt. Ja, grene ind i varmen, det vil nok skabe lidt forårsstemning inden for i hvert fald. Vi løber rundt i t-shirt og spiller fodbold her, så vi har bestemt forårsfornemmelser!

  2. Lyder som en dejlig dag! Og den sushi ser god ud! Er på jagt efter en god sushi restaurant, men går ud fra at din sushi mere kommer fra Waterloo-egnen end Bruxelles-egnen …

Leave a Reply

