Louises resteplads

Jeg sidder og overvejer, om jeg måske skulle omdanne bloggen her til Louises resteplads? I de seneste par uger, har ordet rest nemlig manifesteret sig i flere sammenhænge.

Jeg har, som tidligere omtalt, et princip med at bruge det, jeg har. Med passionscoaching i mente (her leder man nemlig efter den dybereliggende årsag til alle former for passioner – også rester!!) har jeg spurgt mig selv, hvad det giver mig at bruge, det jeg har. Sparsommelighed, genbrug og ansvar dukker op. Og det er gode ord og vigtige værdier for mig.

Så er det ikke bare helt på sin plads, at I nu får endnu en resteret fra køkkenet med det halvtomme køleskab? Det synes jeg.

Here it goes:

Selleribøffer med timian og bacon

2 skiver selleri (ca 1 cm tykke) penslet med olivenolie og drysset med frisk timian og lidt salt. Steg 2-3 minutter på hver side og server med 3 skiver sprødstegt bacon (eller hvad der nu er tilbage i pakken).

Det smager himmelsk, særligt serveret på smukt stel og i solskin. Er der ikke bacon i køleskabet, så er ristede løg et ganske udmærket alternativ.

Bon appétit !

2 thoughts on “Louises resteplads

  1. Hvor herligt at fortællingen om vegetaren fra min barndom bliver omsat til virkelighed igen – det smager forrygende – og så ser det sørme også dejligt ud.

    • Ja, og selvom vegetaren måske nok havde frabedt sig baconen, så smager det virkelig godt med selleri. Men det gør de ristede løg altså også. Så man kan sagtens lave den helt vegetarisk.

Leave a Reply

