Lakridsinspiration

Lone Kjær hvis madblog jeg tit besøger har i dag været så venlig at svare på mit brevkassespørgsmål om, hvor jeg kan bruge mere lakridspulver. For jeg er jo en lakridsgris…

Hun nævner blandt andet lakridsparfait, der ikke er lavet på ismaskine. Så den må jeg afprøve. 

Men jeg savler også ved en af kommentarerne fra Mia Kristensen fra CPH good Food, som nævner lakridssmør. Og en lakridssprængt kylling med rabarberkompot!! Sidstnævnte er der dog ikke opskrift på endnu. Men lakrids og rabarber kan noget sammen. Det så jeg, da jeg forleden var forbi Anne au Chocolat, som havde leget med søde lakridsvenner. Det kom der blandt andet koldskål med rabarberkompot og lakrids ud af og andre gode sager.  

Åh, jeg har lakridstrang nu…

6 thoughts on “Lakridsinspiration

  1. Hej Louise!

    Lakrids er et skønt produkt og ingrediens – Glæder mig til at høre hvad du synes om smørret 🙂

    Bedste hilsener
    Mia Kristensen

    Cphgoodfood.dk

  2. Uha, den der lakridsparfait lyder godt… Var der en opskrift på den, eller er det bare is som vi plejer med et drys pulver i? Skal have middagsgæster i aften og har med glæde konstateret, at der præcis er rabarber nok i haven til en rabarber crumble……

    • Den ER god – i hvert fald i u-frosset stand. Jeg lavede den i går, da vi får gæster i aften også. Følg linket til Lones blog – der er opskriften. Der skal mascarponecreme i og ellers som vi plejer. Vi får hindbærmarengs med lakrids i til 🙂

Leave a Reply

