Kan du gætte, hvem jeg er?

Når jeg er alene med ungerne og der skal kræses lidt, på den gode og nemme måde, så smutter vi f.eks. en tur i ScanShop. Den skandinaviske butik, som jeg i mange af mine første år her i Belgien, ikke satte mine ben i. Jeg kunne i hvert fald sagtens leve uden Stryhns den grovhakkede, rugbrødsblanding eller karrysild, tænkte jeg og sendte dem, der ikke kunne, et fnys og en lettere hånlig tanke.

I dag, 7 år og x antal indsigter senere, har jeg sluttet fred med, at jeg nogen gange bare sukker efter rugbrød, saltlakridser eller et dansk dameblad. Og hvorfor så ikke give mig selv det, når nu jeg har adgang til det? Det bliver jeg næppe mindre integreret af, hånt for eller grinet af, som jeg var overbevist om engang.

I dag skinner solen og vi blev alle 3 enige om, at det var koldskålsvejr. 

Så koldskål har jeg købt, samt det sidste Femina og aftenmadens hovedingrediens. Sidstnævnte taler til mig på flere planer. Dels er den et barndomsminde, dels er den oprindeligt produceret i min fødeby, lige henne om hjørnet og så har den det smukkeste navn, man kan tænke sig. Nemlig det samme som prinsessen. Kan du gætte, hvem jeg er?

6 thoughts on “Kan du gætte, hvem jeg er?

  1. Nej, den var for let for nogen af os… Jeg gættede det jo efter allerførste ledetråd, så jeg vil ikke skrive svaret her
    :-)……

  2. Jeg kan ikke lige gætte fødevaren – men kan gætte både bynavn og prinsessenavn… 🙂

    Jeg kom meget i Scanshop, da jeg flyttede herned – men der var et medlem af husstanden med bil. Nu hvor det foregår med det offentlige, er det er ret umuligt sted at komme til desværre…. men der er mange gode ting.

    Jeg synes bestemt ikke, at det gør os mindre integrerede! Hvis vi flyttede tilbage til DK ville vi sikkert pludselig savne ting, vi kun kan få hernede.

    Og jeg har bestilt karrysild til min frokost på lørdag, når jeg lander i Dannevang!!!

    • Nej, vi bliver ikke mindre integreret. Du har helt ret Nille. Men den overbevisning havde jeg ikke desto mindre en overgang!!

      Måske skal man have lokal-kendskab for at genkende fødevaren, der dog er kendt ud over det ganske land. Afsløring følger 🙂

  3. Jeg kan heller ikke gætte, hvad det er. Til gengæld besøgte jeg Scanshop allerede et halvt års tid efter min ankomst til Bruxelles for at købe æbleskiver! Til glæde for franskmanden, så lidt integration var der tale om 🙂

Leave a Reply

