En simpel opskrift på et passioneret liv

Selvom formiddagen i dag har været præget af en hel del overspring, så har det også været en dag rig på selvindsigt og yes-følelser. For jeg har – ta da da da –  fundet ind til essensen af mig selv.

Måske tænker du: nu rabler det for hende. Men nej, det gør det faktisk ikke. Jeg er bare ved at være så langt i min egen passionsprocess, at jeg kan se meningen med galskaben. Dimensionerne i det billede, processen lover, man får af sig selv, er for alvor trådt i karakter. Og selvom jeg har været processen igennem før (dog på egen hånd), så er det stadig lige smukt og nærmest rørende at opleve.

Jeg har det lidt som, når man i lang tid har siddet og stirret på et 3D billede uden at kunne se noget og så pludselig træder dimensionerne frem og man kan se, hvad det forestiller. Det er en skøn følelse. Du kan evt. prøve dit 3D syn af med disse stereogrammer for at få en fornemmelse af følelsen, jeg taler om.

Jeg vil undlade detaljerne men blot nævne, at jeg har fået bevis for, at to af mine absolut hyppigste passionsledetråde (altså ting, der er vigtige for mig) er kreativitet og formidling. Og med det for øje, så er det jo ikke mærkeligt, at jeg er vild med at blogge for eksempel.

Indsigten er dog dybere end som så. Nemlig den, at skulle jeg en dag ikke længere kunne blogge af en eller anden grund, jamen så vil jeg stadig være vild med kreativitet og formidling. Jeg ville da “bare” skulle finde en anden måde, hvorpå jeg kunne få disse to ledetråde i spil.

Det er faktisk den helt simple opskrift på et mere passioneret liv. Find først dine ledetråde – det der er essensen af dig og det du kan lide – og dernæst midlerne til at få dem i spil. Eller sagt på en anden måde. Bliv opmærksom på, hvad der generelt tænder dig og foretag dig så nogle konkrete handlinger, der (n)ærer netop dette.

God weekend!

Leave a Reply

