E-learning, webinar, online kurser…

…teleklasser eller fjernundervisning. Kært barn har mange navne og i mine øjne også mange fordele. Det er tidsbesparende og effektivt, da du ingen transporttid har, det er billigere end live kurser, da der ikke skal betales lokaleleje og forplejning og frem for alt er det dejligt at sidde hjemme med sin egen kop te og sutsko.

Jeg har her til morgen haft fornøjelsen af, endnu engang, at sidde på min pind (med morgenhår) og blive undervist live via computeren fra Danmark. Og det er smart. Særligt for sådan en som mig, der sidder i udlandet og gerne vil have adgang til flere danske kurser uden at jeg behøver at rejse derop.

Så hvordan foregår det egentlig? Enten ringer man op via skype eller et lokalt tlf. nr. og du bliver koblet til det pågældende seminar. Underviseren taler og/eller viser ting på skærmen og via en chat-funktion eller direkte via din mikrofon, kan du kommunikere med underviseren. That’s it! Pærenemt og ligetil.

Så hvis du også er interesseret i at lære nyt, mens du sidder derhjemme med benene oppe, så hold øje med bloggen. Kurset, jeg var på i morges er netop om kunsten at lave online kurser. Og vi er 38 selvstændige tilmeldte, der drømmer om, online, at lære andre om alt inden for indretning, oprydning, meditation, kunst, sprog, hjemmesider, vægttab, musik, stress og meget andet.

Efterhånden som vi hver især får skabt vores kurser, kommer I til at høre om dem her. For jeg synes, det er en genial måde at blive klogere på.

2 thoughts on “E-learning, webinar, online kurser…

  1. Glæder mig til at læse mere og måske få lidt fif 🙂 Kunne godt tænke mig på lang sigt at forsøge mig med noget ‘online et-eller-andet’ med min pilates.

Leave a Reply

