Den lille forskel

Jeg har lige afleveret børn i skole og købt brød på vejen hjem. Bageren vi bruger er i den dyrere ende og har egentlig ikke det bedste brød, men uovertrufne kager og croissanter.  Når jeg alligevel bliver ved med at købe der, er det blandt andet fordi de er gode til kundeservice. I dag holdt bagermesteren himself døren for mig, da jeg gik ud. Ja, det er måske nok en lille ting, men det gør en verden til forskel. Jeg føler mig vellidt som kunde.

Her i Belgien, er folk generelt meget høflige. Således fik jeg også en undskyldning – en håndsrækning inde fra bilen – men en undskyldning trods alt fra en billist, der ikke stoppede ved fodgængerfeltet, da jeg stod og skulle krydse vejen.

Ser man det i DK? Den gode service eller den høflige undskyldning? Eller hvad med ude i den store verden. Hvilken lille forskel bider du mærke i, der hvor du bor?

One thought on “Den lille forskel

  1. Jeg synes jeg lægger mere og mere mærke til det når jeg er hjemme…at der ikke er “plads” til andre end en selv,og så bliver man jo ligefrem overrasket(og skriver blogindlæg om det) når man endelig møder god service. I Shanghai møder jeg oftere et smil.

Leave a Reply

