Velkommen til sommeren

“Mor, i dag er det sommer“, sagde prinsessen i går på vej hjem fra skole. Vi små-løb gennem regnen, så det tog mig et øjeblik at fatte, hvad hun lige mente. “Nååh, fordi det er d. 21. juni?”, svarede jeg. Så er sommeren officielt sat ind.

Det har de nu glemt at koordinere – de der vejrguder og dem med den officielle kalender. Men der indfandt sig nu alligevel et par solstrejf og noget tørvejr, så jeg kunne få plukket lidt havefyld til de roser, jeg havde købt.

Det blev helt sommerligt at se på!

4 thoughts on “Velkommen til sommeren

    • På baggrund af de sidste års forårs og somre kunne man foranledes til at tro, at sommeren startede i april og sluttede i maj. Men officielt er det altså d. 21.6.

  1. Jeg tror, at man i Danmark siger, at sommeren er juni, juli og august. Men den 21. juni er jo sommersolhverv og måske derfor siger man andre steder, at det er starten på sommeren. Heldigvis strammede vejrguderne i det østlige Danmark sig an i går aftes, så det blev smuk, skyfri Skt. Hans aften.

Leave a Reply

