Længsel efter hav

Dengang jeg var au-pair i Paris og for første gang i mit liv var mere end 5 min. væk fra vandet, havde min søster givet mig fotos af havet med. Jeg tænkte vist, at det var lidt mærkeligt, men i løbet af kort tid hang de alligevel på min væg i mit lille studio. For jeg savnede virkelig havet. Både duften, lyden og synet.

Her i mit indlands-belgierliv er noget af det fysiske jeg savner mest fra DK (udover lakridser..) stadig havet. Og så særligt på dage som i dag, hvor temperaturen er over 30 grader. Jeg fantaserer om det her øjeblik, hvor jeg med hovedet først kaster mig i bølgen blå og det kølige vand kærtegner og nedkøler min varme og svedige krop.

Glæder mig til dage som disse under den kommende sommerferie i DK.

4 thoughts on “Længsel efter hav

  1. Ja, jeg savnede også havet i Bruxelles. I lørdags så jeg for første gang i lang tid vandet, da jeg kørte langs med Strandvejen, det var fantastisk! God sommer med forhåbentligt mange ture i bølgen den blå!

  2. Havet er klar dig…. Jeg har arbejdet på at varme det op lige siden midten af april 🙂 Så bare kom!

  3. Når man bor i Dk så har man vel aldrig ret langt til havet…og jeg har altid boet tæt på, så det savner jeg MEGET i Shanghai..Derfor er det vigtigt at vores sommer og juleferie indeholder vand, strand hav!!Sidder pt i Dk..tæt ved havet…og har alligevel ikke meget lyst til at tage dertil i silende regn 😦

Leave a Reply

