Clubsandwich med lakridsmarineret kylling

Lakridsmarineret kylling? Ja, da! Det gør sig endog rigtig godt. Sammen med grøn salat, frisk tomat og agurk og en omgang sprød bacon i en klassisk clubsandwich.

Jeg tog et par stykker kyllingbryst fra i går aftes, lagde dem i en marinade af lakridssirop, citronsaft og lidt stødt ingefær (ca. ½ time træk de), stegte dem og gemte dem i kølekabet til dagens frokost.

I de gamle Pavi-dage, dengang jeg arbejdede på den legendariske Salatpavillionen i Hellerup, kom der 1000 island dressing over clubsandwich’en. Det har jeg nu aldrig været til, så i min 2011 udgave, smurte jeg i stedet brødene med resten af gårsdagens salatdressing, en anden klassisker, nemlig mormor-dressing tilsat lidt lakridspulver.

Mums, siger jeg bare. En clubsandwich der i min verden indtager helt nye højder!

One thought on “Clubsandwich med lakridsmarineret kylling

  1. Det var i en summerclub der kom TI dressing+ purløg – ikke i det regulære club snadwich.

Leave a Reply

