Fordi vi kun har hinanden

For en del år tilbage, da jeg var på ferie hos min moster og onkel i Californien, snakkede vi om det her med at bo uden for Danmark.

Jeg kan ikke rigtig huske, hvorfor det kom op, men jeg husker tydeligt, at min moster sagde, at det var meget vigtigt for hende, at de 4 (kernefamilien bestående af mor, far, 2 børn) havde det godt med hinanden. “Vi har jo kun hinanden”, som hun sagde.

Selvfølgelig har de masser af venner – de har boet der i mere end 40 år – og selvfølgelig har de familien her i Europa (DK og England), men alligevel. Det er ikke det samme som at være hjemme i andedammen.

I dag forstår jeg virkelig, hvad hun mener. Sammenholdet i kernefamilien er vigtigt. Og ofte stærkt. Måske stærkere end en gennemsnitet? Jeg ved det ikke, men konstaterer ved eget selvsyn, at kernefamilielivet vægtes højt af udedanskere, mig selv inklusiv.

Måske fordi vi kun har hinanden?!?

Til housewarming på prinsessens nye værelse

4 thoughts on “Fordi vi kun har hinanden

    • Tak for dit input Maria. Sårbart! Helt klart. Men måske gi’r man den en ekstra skalle, netop derfor? Vi gør i hvert fald (pudser glorien) og er samtidig MEGET bevidste om det.

Leave a Reply

