Fisk selv prinsessen kan lide

Jeg er selv stor tilhænger af fisk og har gjort hvad jeg kunne, for at mine børn også kunne komme til at lide det. Det er lykkedes ganske godt med lillemanden. Han spiser gladeligt det meste.

Prinsessen derimod har det svært med andet end dåsefisk i form af makrel i tomat og torskerogn (og det er faktisk også på vej ud).

Men fiskewok med laks og tun i min altid sikre marinade, den spiser hun gerne.

Fiskewok til 4 personer

5-600 gram frisk laks og tun (smørfisk er også godt)

5-600 gram grønt fx Savoykål, gulerødder og forårsløg

Marinade til fisken: 1,5 dl soyasauce, saft fra citron, 1-2 tsk revet ingefør og 1 fed presset hvidløg.

Fisken skæres i mindre tern, lægges i marinanden og trækker ½-1 time i køleskab.

Grøntsager snittes/skæres.

Vend fiskestykkerne hurtigt i lidt neutral olie i en skoldhed wok (hold den overskydende marinade tilbage)

Tag fisken op og lynsteg grøntsagerne med lidt salt og peber.

Kom fisken tilbage i wok’en til grøntsagerne og vend det hele rundt et par minutter, så fisken bliver stegt.

Jeg serverer altid ris til, for det fylder i de sultne maver. Men det behøves ikke. Det smager forrygende uden, når jeg selv skal sige det!

2 thoughts on “Fisk selv prinsessen kan lide

Leave a Reply

