Alt godt fra haven

I søndags havde jeg fornøjelsen af at lave blomsterdekorationer til min nabo. Hun havde spurgt, om jeg ville lave blomster til bordet for en afskedsfrokost for hendes kollega, der skulle på pension. Det måtte ikke koste noget, så hvis jeg bare kunne bruge det, der var i hendes have?

Selvfølgelig svarede jeg. Med allerstørste fornøjelse. For det er jo lige det, jeg elsker. At kreere noget ud af det, der er. Hvilket her var meget lidt, men det blev det næsten bare bedre af. Færre midler, større udfordring.

Med de få blomster fra hendes have suppleret med lidt fra min egen, kom der 3 dekorationer ud i den anden ende.

En med hortensia, Skt Hans urt, pariserroser, dahlia og efeu

En med hortensia, paradisæbler, roser, røde bær og et par hasselnødder

En med hortensia, hosta, asters og vortemælk (og en ukendt lyserød buskblomst)

Leve hortensia, må jeg vist sige. Uden denne evigt anvendelig blomst, frisk som tør, var jeg næppe kommet så langt.

3 thoughts on “Alt godt fra haven

  1. Hold nu op, et dekorations-gen, du har dér.

    Super flotte buketter. Gid jeg kunne frembringe noget så smukt:-)

    Har du lært håndværket eller bare øvet dig?

    • Tak for de pæne ord Diana. Nej, jeg har ingen professionel baggrund som blomsterbinder. Bare en stor passion og mange års øvelse og inspiration fra min mor, som er blomster-begavet.

Leave a Reply

