Vind bog om udlandsliv: Verden kalder

“Verden kalder er en håndbog til inspiration for danskere, der beslutter sig for en global hverdag, hvor familien følger med”.

Sådan introduceres “Verden kalder” af dens to forfattere: Line Mørkbak og Lena Lauridsen. Og jeg tilføjer: Det er en håndbog, som du med stor fordel kan læse, inden du rejser ud i verden eller når du først er ude. For den giver et rigtigt fint billede af, hvad det vil sige sig at være dansker uden for andedammen.

Er du allerede udedansker med adskillige år på bagen, kan du have glæde af bogen som en form for opslagsværk, du kan konsultere, hvis du er udfordret på et bestemt område, som fx hvordan du holder fast i dansk identitet og sprog. Eller du kan læse om de 7 miniportrætter af verdens forskellige kulturer, hvis I fx står over for at skulle flytte videre.

Under alle omstændigheder er Verden kalder en spændende og relevant bog om udlandslivet på godt og ondt og jeg anbefaler den varmt til alle, der drømmer om et liv på udebane.

Du kan få fingre i et signeret eksemplar af bogen, ved at lægge en kommentar her forneden på bloggen inden søndag d. 25. september kl. 22. Herefter trækker jeg lod blandt jer.

12 thoughts on “Vind bog om udlandsliv: Verden kalder

  1. Det lyder da spændende Louise. Et kort øjeblik troede jeg at du var forfatteren og havde overhalet mig indenom 🙂 Trine

    • Ha ha. Så skulle jeg godt nok have været hurtig på tasterne. Eller bare meget hemmelighedsfuld. Men intet er det er altså tilfældet!

  2. Kære Louise
    Først; sikke skønt fint billede af dig, du har sat på!
    Jeg er egentlig ikke på vej ud – lige nu :)) men jeg kan helt sikkert finde inspiration til dem der skal udstationeres, som jeg hjælper…

  3. Har godt nok været ude en del år nu, men kunne alligevel rigtig godt tænke mig at læse den :O)

  4. Jeg har en datter der bor i udlandet, mon ikke også at jeg kan få en del tip og ideer til hvilke praktiske og følelsesmæssige udfordringer der er udenfor DKs grænser.

  5. Den kunne være skøn at læse her hvor jeg netop er startet på et ophold i Doha, Qatar.
    Med venlig hilsen Mette

  6. Jeg kender forfatteren Lena rigtig godt og hun er jo simpelthen så seriøs og erfaren og god og skøn, at det må være en perle af en bog:-) Netop hjemkommet fra Tyrkiet er jeg blevet mindet om, hvor vigtigt det er at sætte os ind i andre kulturer – også selv om vi ikke lige har aktuelle planer om at bosætte os i én. Åbenhed, forståelse, tolerance og en grundfæstet tro på, at der er en rigtig god grund til alt det, mennesker gør – også det vi ikke forstår – er altafgørende for at skabe mere fredelig sameksistens i verden – så jeg vil glæde mig til at vinde et eksemplar af Lenas bog:-)

  7. Med en opvækst dels i Malawi, Zambia, Kenya og Danmark, falder idéen om selv at bosætte mig udenlands utroligt nær. Især nu, hvor jeg halvvejs gennem mit 6 måneders specialeophold i USA, er blevet tilbudt en ph.d. plads ved samme universitet.
    Alligevel ville jeg elske at læse Verden Kalder, inden jeg rejser tilbage hertil for en længere periode.
    I øvrigt en superfin blog du har! Jeg har først lige fundet den for et par uger siden (:

Leave a Reply

