Kgl. hofleverandør – to be!

Jeg har en ting, jeg ikke har delt med jer. For det har lige skulle bundfælde sig.

Jeg har fået en blomster-udfordring: jeg skal lave buketter til henholdsvis Prinsesse Marie og den belgiske Prinsesse Astrid til den officielle åbning af Vor Frue kirke – den nye danske kirke i Bruxelles.

Efter jeg fik forespørgslen for ca. 10 dage siden, har det rumsteret i mit hoved (og min mave). Jeg har researchet på prinsessebuketter, diskuteret “håndtag” med min mor og ikke mindst drømt om blomster, blomster, blomster.

Næste skridt bliver at tage kontakt til mine søde venner i Green Box – den lokale blomsterhandler, som jeg forestiller mig skal lægge blomster til mine kreationer.

Fik jeg sagt, at jeg også skal dekorere kirkerummet? Omend den opgave nok er mere omfangsrig end buketterne, så er det sjovt nok ikke den, der bekymrer mig. Måske fordi det ikke er den, der berettiger mig til titlen: Kongelig hofleverandør – i hvert fald for en dag!

13 thoughts on “Kgl. hofleverandør – to be!

    • Nej Trine, det lyder ikke mærkeligt. Du må gerne være stolt. Jeg tænker tit tilbage på det, din kollektive modsopfordring førte med sig. Fra Bruxelles til Horsens med tak!

  1. Louise – det er simpelthen flot… og du kan være så stolt!!!! TILLYKKE!!!

    Jeg må vist informere mig lidt bedre – eller genindmelde mig i danskerklubben… for jeg havde læst for nogle måneder siden hos dig om den nye kirke, men ikke videre. Det interesseret mig meget – og jeg har jo stadig en masse bøger, jeg gerne vil donere til kirken,

    Har du eventuelt et link til information?

    Glæder mig til at se dine færdige kreationer!!!

    • Tak Nille. Jeg er stolt over forespørgslen og glæder mig til udførslen.

      Mht nyt om kirken, er http://www.dankirke.be vist den bedste informationskilde. Du kan jo også blive abonnent på kirkebladet – det er gratis og så får man da i hvert fald lidt nyheder den vej.

      Bøger tager de som regel glædeligt imod i klubben. Du kan skrive til bibliotek@danklub.be og forhøre dig.

      • Dorthe, jeg takker for tilliden. (Til I andre – det er hende, der fik ideen at spørge mig). Og for information om, at der bliver taget billeder. Så behøver jeg ikke selv tænke på det.

  2. Så fint Louise! har som foto-entusiast og blomster-elsker fuldt dine kreationer på afstand – held og lykke med udfordringen

  3. Som mor bliver jeg pavestolt af min datter – og er sikker på at udfordringen ligger i de bedste hænder – måske bliver buketterne netop mere levende end mange af dem man ser på billederne, det er jo det, der er din stil. Det bliver meget spændende at følge !

  4. Pingback: Min signaturblomst | Louises Lakridser

  5. Pingback: B-dag | Louises Lakridser

Leave a Reply

