Mit bedste (og frækkeste) bud på en julesandwich

Marcipan har alle dage hørt til en af mine absolut foretrukne, søde spiser. Og har man sagt jul, har man også sagt marcipan. Så derfor har jeg selvfølgelig indkøbt marcipan, da vi var på efterårsferie i fædrelandet, så jeg ikke skal gå gennem december (og julen i Belgien/Frankrig) uden marcipan-konfekt.

Ikke at man ikke kan få marcipan her i Belgien, men det smager bare ikke godt. Det er bittert!! Til gengæld er det her land jo chokoladens højborg. Så kombinerer man de to ting: dansk marcipan og belgisk chokolade, får man mit absolut bedste og frækkeste bud på en julesandwich.

Nu er belgisk chokolade jo heldigvis en eksporteret vare, så selvom du ikke befinder dig i Belgien, kan du i Danmark i hvert fald sagtens finde god belgisk chokolade, fx den jeg har brugt: en mørk 60% Côte d’or.

PS: Jeg kan anbefale lakridselskere at spise sandwich’en i selskab med et glas varm lakridsmælk! Til et glas bruger jeg ca. en ½ teskefuld lakridspulver (helst Johan Bülows rålakridspulver) og lidt mindre rørsukker, som tilsættes den varme mælk og røres til det er opløst. Pure delice!

3 thoughts on “Mit bedste (og frækkeste) bud på en julesandwich

  1. Pingback: Årets nyhed: Knaldgod kokoskonfekt | Louises Julelakridser

Leave a Reply

