Risengrød med et twist

Jeg ved ikke med jer, men her i familien får vi ret tit risengrød i løbet af julemåneden. Så hvorfor ikke give den et twist bare en gang imellem. Af lakrids for eksempel!

Lav risengrøden, som du plejer (eller som der står på bagsiden af rispakken). Bland lidt lakridspulver med sukker og kanel. Prøv dig frem i en seperat skål med hensyn til doseringen af lakrids og hvis resten af familien helst er foruden. Det er min! Og drys med nænsom hånd lakridstoppingen over din varme risengrød sammen med den obligatoriske smørklat.

Så lidt, så effektfuldt!

5 thoughts on “Risengrød med et twist

  1. Hahaha! Du kan da også få lakrids i alt 🙂 Tager du lakridspulveret med hjemmefra?

    Og hvad med risengrødsris? Jeg havde en idé om, at man kan benytte risottoris til det – men har endnu ikke prøvet. Og en god gang risengrød kunne jeg virkelig godt bruge!

    • Nej, ikke alt. Men der hvor jeg tror, det kan være godt, der prøver jeg. Og her på bloggen får I selvfølgelig kun de vellykkede eksperimenter. Og ja, puveret bliver transporteret med fra DK. Har ledt og forespurgt mange steder her men det tætteste jeg kom på, er hele lakridsrødder. Det bruger jeg så også i noget, men pulver er meget nemmere at styre smagsmæssigt.

      Risene kommer fra ScanShop – det er jo min fordel at bo tæt på den, men jeg har prøvet med risottoris før. Og det kan godt bruges. Så det skulle du prøve. Bon app !

  2. Åh hvor ærgerligt at jeg først så din blog nu – har fået risengrød til aften, bare en classic. Og – endnu værre – som nabo til Irma prøvede jeg for første gang deres færdiglavede (dog økologiske) risengrød. Havde ikke tid til at vente de tre timer det skal stå i sengen ellers…. Faktisk var den udmærket. Men ville ALDRIG ha’ fået idéen til lakridspulveret, selvom jeg ovenikøbet har det i huset fra din lakrids-chokolade, som blev produceret i sidste uge…..

  3. Pingback: Grødopskrifter.dk Risengrød - Danskernes (Velnok) Yndlingsgrød - Grødopskrifter.dk

Leave a Reply

