Årets nyhed: Knaldgod kokoskonfekt

Når jeg elsker juleforberedelser så højt, som jeg gør, så er det fordi, det vækker rigtig mange af mine passioner og passionsledetråde til live. Passioner som at binde blomster, kreere julekort, dekorere, kokkere og lave syndigt sødt. Passionsledetrådene (de underliggende årsager til hvorfor jeg elsker netop dette) er blandt andet: æstetik, god smag og det at skabe noget med min hænder.

Weekendens konfektmageri er et af julens store passionsprojekter. Lave syndigt sødt i smukke og velsmagende udgaver. Jeg lavede sidste års ny-klassisker, chokolade/lakridstrøfler, masser af mine frække julesandwich, de evigtgode, tradtionsbundne nøddekager (opskrift på dem i morgen) og så årest nyhed: kokoskonfekt.

Opskriften vil jeg ikke tage æren for. Den tilfalder Anne au Chocolat.

Du skal bruge:

  • 1 dåse kondenseret mælk (397 ml). Her i Belgien køber jeg det i engelske Stonemanor. Det hedder evaporated milk. I DK er det specialkøbmanden eller udvalgte grønthandlere, der forhandler det.
  • 300 g. kokosMEL
  • 300 g. mørk overtrækschokolade

Kondenseret mælk og kokosmel blandes og formes (tryk dem godt sammen) til små brød af ca. 5 cm. Overtrækkes med smeltet chokolade og pyntes med et drys kokosmel.

Det var et stort hit hos gårsdagens adventsgæster, børn som voksne. Knaldgod kokoskonfekt, må den vist hedde.

2 thoughts on “Årets nyhed: Knaldgod kokoskonfekt

  1. Tak Mie og hvor dejligt at høre fra dig igen. Fra Frankrig, kan jeg forstå? Så er du jo kommet tættere på :-). Glæder mig til at følge med på bloggen igen. Kh

Leave a Reply

