Status fra blomsterfronten

Det kalder på en blomsterstatus til folket.

Efter 1½ times frokostmøde med Fabrice og Isabelle, ejerne af blomsterbutikken Green Box, starter jeg på torsdag så småt op i en form for blomster-mesterlære. Min helt oprindelige drøm. Ikke noget med at skulle tilbage på skolebænken i 3 år, kun direkte, dedikeret og individuel læring og inspiration fra to dygtige og ovenikøbet fantastisk søde blomsterdekoratører. Hvad mere kan jeg ønske mig?

Jeg starter ud med nogle timer om ugen plus mere op til højtider og særlige arrangementer (bryllupper, begravelser, firmaarrangementer mm). På den måde kan vi se hinanden lidt an og jeg får stadig tid til også at passionscoache – nu med fornyet energi og ikke mindst troværdighed. For som man siger inden for coaching: Du kan ikke coache folk længere, end du selv er. Eller: Du kan ikke hjælpe folk med at finde og udleve deres passion, hvis du ikke selv lever din passion. Så det gør jeg så. Endnu mere. Meget snart.

14 thoughts on “Status fra blomsterfronten

  1. TILLYKKE!!! Jeg er fuld af bedundring over din måde at forfølge din drøm – og jeg er sikker på, at du bliver en meget engageret ‘elev’!
    Jeg synes ikke altid, det er nemt at finde blomsterbuketter hernede, der er bundet som vi plejer at kunne lide dem i DK. Det er tit de der arrangementer op ad en væg 🙂 Men det ændrer sig nu!

    • Nille, jeg er helt enig. Det er svært at opdrive en blomsterbuket i “vores” smag, men det står helt klart på programmet over ting, jeg skal liste ind i deres sortiment :-). Men når det er sagt, laver de nu meget smukke blomsteropsatser lige netop i Green Box, hvorfor jeg selvfølgelig udvalgte lige dem som mine kommende læremestre!

  2. Sådan – godt gået!! Og hvor kom den fantastisk smukke og meget lidt januar-agtige buket så fra???

  3. Kære Louise,

    Jeg forstår ikke helt det der med mesterlære – er det dig eller dem, der skal?

    Endnu har jeg ikke andre steder set så lækre ting, som dem, du laver – alligevel skal du selvfølgelig have tillykke med dit nye tiltag. Men helt ærligt – du er selv en mester, træd ind i dit lys:-)

    Kh
    Diana

    • Kære Diana, tak for de fine ord. Jeg vedstår mig skam mit lys men ved samtidig også, at jeg har meget mere at lære. Teknikker blandt andet, botanisk lære, mm. Så derfor er det mig, der skal i mesterlære. Bemærk dog, at mesterlære er mit ord og min fortolkning af, hvad det er jeg skal. For dem er jeg snarere en potentiel, fleksibel medarbejder, der kan hjælpe dem, når der er behov, mere eller mindre fast. Men det kræver først en introduktion og oplæring i, hvordan de arbejder. Kh Louise

Leave a Reply

