Hverdagspassion med royal inspiration

På mit skrivebord ligger udkastet til lancering af et nyt passionsforløb for medrejsende ægtefæller: LEV MED PASSION. Det er 3 individueller sessioner med fokus på mere passion i hverdagen. Passion som værende det, der giver os glæde, energi og brændstof til at komme glade igennem hverdagen(e).

Hverdagspassion for mig er (næppe overraskende) for eksempel, når jeg køber blomster: 3 bundter for en 10’er (euro that is) og anretter dem i en buket. Eller gør lidt ekstra ud af frokosten. Eller sætter glad musik, som Stevie Wonder, på i te-pausen. Små, enkle handlinger, der trækker temperaturen på humørsbarometeret, sådan en gennemsnitsmandag i januar, en hel del grader op.  

Og så kan man jo altid blive inspireret af de royale. Hvis ikke til at klæde sig festligt på eller høre god musik, ja så til at købe blomster i samme farve, som dem, der stod på gallabordene i går på Christiansborg Slot.

Hvad er hverdagspassion for dig?

4 thoughts on “Hverdagspassion med royal inspiration

  1. En hverdagspassion for mig er helt klart samvær med min hund og min kat. Begge er meget snakkesalige (hvordan staves det egentlig?) og altid i smittende godt humør.

    Hunden er en spansk gadehund, som jeg tog med hjem fra Spanien, da den var hvalp. Den er ikke nem, til gengæld aldrig kedelig.
    Tiger, er kattekonge i kvarteret, ufattelig hengiven og en livsnyder uden sidestykke.

    Jo, de er kilde til glæde hver eneste dag, de to.

    • Jeg har aldrig selv haft hund eller kat, men kan tydeligt se hos dem, jeg kender, der har, at det er en helt særlig glæde. Men hund og kat sammen, går det gnidningsfrit?

Leave a Reply

