På den rigtige side af bordet

Ugens udfordring hos Green-Box bestod i denne uge først af at forberede blomsterudsmykningen til et firmaarragenement i byen (i går) og derefter levere og anrette blomsterne hos kunden (i dag).

Gerbera var den altdominerende blomst. Primært fordi den kan holde sig uden vand længe og der skulle laves “gardiner” med blomster uden vand. Vi hængte de lyseråde gardiner på hver anden søjle i rummet (et forøvrigt dødsygt kontorlandskab) – de øvrige søjler skulle lyses op af lyserøde lys. Desværre var resten overhovedet ikke klart, da vi gik, så I får kun et nærbillede af et af tæpperne.

Bordene var heller ikke stillet op, så alle vores borddekorationer blev sat på gulvet og i vindueskarmene. Gerberaer igen igen.

En anden blomst sneg sig dog også ind i billedet, nemlig rosen. På kanten af den røde løber, lagde vi hvide, lyserød og røde rosenblade garneret med gerberahoveder i 4 forskellige pink toner. Dét så virkelig godt ud. Ren hollywood!

Det var nogle spændende dage og sjovt at tænke på, at jeg i min tidligere karriere – mit første job faktisk – var med til at arrangere sådanne arrangementer. Men da sad jeg på kundesiden og koordinerede.

I dag nød jeg i fulde drag at være på den anden side af bordet som kreativ leverandør (medhjælper). For mig, den helt rigtige side af bordet.

3 thoughts on “På den rigtige side af bordet

  1. Hvor ser det spændende ud – godt du viste “gardinerne” – dem kunne jeg slet ikke forestille mig – og så alle de fine rosenblade – hvor der må dufte dejligt !

  2. Nej, gardinerne var også en nyhed for mig. Men fine var de. Ligesom rosenbladene. Men de duftede nu ikke nævneværdigt. Jeg fik forklaret, at roser, der dufter, ikke holder så længe som dem, der ikke dufter! Og det er åbenbart holdbarheden, folk går mest efter!

Leave a Reply

