Blomster på dåse

Jeg har noget med blomster. Og dåser. Så mens børnene har legekammerater på besøg, har jeg også leget lidt. 

Det er højsæson for studenternelliker lige nu og med de svagt lyselilla hortensia, kunne jeg ikke stå for at putte dem i denne matchende tedåse.

Og så stod den anden dåse lige ved siden af.

Den fik fyld af hvide roser, liguster, grønne skovjordbær, lodden løvefod og vortemælk (hæsligt navn men super anvendelig blomst).

Åh, jeg har lyst til at lege mere. Nogen, der har nogen dåser?

6 thoughts on “Blomster på dåse

  1. Hvor er de yndige – jeg må vist have nogle vortemælk i haven – de er anvendelige som du siger – ligusteren får jo ikke lov til at blomstre i vores have – flot sammensat.

    • Vortemælk er meget anvendelig og den kommer igen og igen. Alle vegne. Men så den som et-årig. Stauder-udgaven er ikke ligeså køn.

    • Det kan jeg godt forstå, Mie. Jeg kunne ikke leve uden, tror jeg. Du må købe dig nogle blomster, der minder dig om haven. Jeg elsker fx pelargonier i vindueskarmen, selvom vi jo tradionelt sætter dem i krukker udenfor.

Leave a Reply

