Cookies & Creme

Den her sandwich er en af de bedste, jeg længe har smagt. I al beskedenhed. Jeg har nemlig lavet den selv. Af hjemmelavede cookies og, dog, indkøbt vanilleis. Men det gør den nu ikke dårligere.

Cookies sandwich

Jeg kom til at tænke på den is af Haagendazs, som de i hvert fald en gang havde: cookies and creme. Vanilleis med stykker af cookies i. Jeg var egentlig ikke vild med den variant. Jeg kan huske, jeg syntes cookiesstykkerne var for hårde, fordi de jo var frosne. Men den her “omvendte” variant, med friskbagte cookies og blød vanilleis imellem to styk, den tager kegler.

Jeg tænker enhver slags cookies kan bruges men giver dig gerne den opskrift, jeg har brugt.

Cookies opskrift – ca. 18 styk

100 g. blødt smør (du kan spæde op med lidt vindruekerneolie, hvis du ikke har nok. Det gjorde jeg. Lad det ikke tager over dog. Smøret gør godt!)

100 sukker

Pisk smør og sukker luftigt. Tilsæt:

1 æg

135 g mel

60 g havregryn

100 g hakket mørk chokolade

50 g hakket mælkechokolade

50 g hakkede hasselnødder

Brug en stor teskefuld dej til en kage og tryk dem lidt flade. Bages 15-20 min ved 175 grader. Vent til kagerne er helt afkølede, før du lægger dem omkring en blød, god vanilleis.

Mums lyder det herfra!

3 thoughts on “Cookies & Creme

  1. Hej..
    Super lækker blog og skøn passion 🙂

    Har set en smuk smuk dekoration i glas kugle du har lagt ind i marts 2012
    Hvor er glas kuglen fra/ købt. Super fed ide som jeg gerne ville bruge til mit bryllup.
    Håber du kan hjælpe med et svar.
    Evt. Pr mail.
    lone-jepsen@hotmail.com

    Vh. Lone 🙂

Leave a comment